About the Journal
In creating a space for the publication of research by teachers and students (undergraduate and postgraduate) from the Faculty of Education and Psychology (FEP), as well as other researchers in the fields of psychology and education at the national and international levels, the Mozambican Journal of Psychology and Education aims to provide society with an undeniable and highly anticipated reference in the Mozambican academic and social communities. Based on the aspirations learned and experienced through the daily work of teachers and students, we hope this journal will contribute significantly to relevant academic and scientific culture.
Current Issue

Esta edição temática tem a pandemia da Covid-19 em pano de fundo, apresentando para sí, estimado leitor, textos com pendor mais reflexivo ou teórico, outros suportados por pesquisa empírica ou de campo e outros ainda que descrevem experiencias. Igualmente, os trabalhos estão enquadrados numa rica variedade de eixos, desde aqueles virados para questões de planificação curricular e/ou pedagógica, da qualidade de ensino, do uso de tecnologias educativas, da viabilidade de realização de estágios e práticas pedagógicas e da aprendizagem dos grupos vulneráveis. As crises vem e vão, o importante é aprendermos com elas para que em próximas crises, que certamente virão, estejamos melhor preparados para lhes fazer frente.